KOMMUNIKATION 360 GRADER
Kommunikation 360 Grader
KOMMUNIKATION 360 GRADER
Kommunikation er tæt knyttet til virksomhedskulturen. Sammen bestemmer de en virksomheds miljø og dens evne til at tiltrække og fastholde en ny arbejdsstyrke.
Gennemsigtig, åben og autentisk kommunikation opbygger tillid til en virksomhed/organisation baseret på gensidig respekt. Ledere er rollemodeller, der går foran med et godt eksempel, de “walker their talk”/”walker their work” og repræsenterer ærefulde virksomhedsværdier. Fra en forbindelse til virksomhedens formål driver de strategien.
Kommunikation, der er så central, skal have stor opmærksomhed for at fungere optimalt. Human Development hjælper denne proces med en 360-graders diagnose af kommunikation på alle organisatoriske niveauer – for enkeltpersoner, teams, afdelinger og virksomheder. Dette indebærer at se på de forskellige kommunikationslag:
- Inden i os selv – vores tankesæt, vores holdninger og tankemønstre, følelser og adfærd
- Mellem kolleger, ledere, direktører, udvalgsmedlemmer, ledere, teams, afdelinger og med kunder.
KOMMUNIKATIONSWORKSHOPPER FOR MENNESKEUDVIKLING
- Hvordan man håndterer svære samtaler som ansættelse og fyring
- Interviewteknik
- Medarbejderevalueringsdialog
- Håndtering af konflikter og stress
- Fjernledelse og teamledelse.